Een goed doel steunen terwijl jij lekker doorleest + WINACTIE (gesloten)

youbedo boekenbon 1

(Deze blogpost kwam al eerder online, maar daarbij ging iets mis waardoor ik ‘m opnieuw heb moeten plaatsen. Degenen die daar op gereageerd hadden doen nog steeds mee met de winactie!)

Kort geleden zette ik het al op Twitter: een boekenbon is helemaal geen suf cadeau, het is maar aan wie je hem geeft. Op een of andere manier vinden mensen een boekenbon geen leuk cadeau om te geven, ik snap zelf eigenlijk niet waarom, want ik vind het een beter idee om een boekenbon cadeau te doen dan het heft in eigen hand te nemen en zelf een boek uit te kiezen en in te pakken. Geloof mij: als je een boekenbon cadeau doet aan een fanatiek lezer, dan heeft diegene waarschijnlijk allang een boek op het oog en is het dus helemaal niet nodig om als gulle gever na te denken over een geschikt boek. Een boekenbon is namelijk per definitie geschikt.

Nu heb je de ‘gewone’ boekenbon, maar ik kwam naar aanleiding van mijn tweet ook aan de weet dat er nog een andere is: de boekenbon van YouBeDo. Wanneer je deze gebruikt om een boek te kopen via YouBeDo.com, zal dit bedrijf 10% van het aankoopbedrag doneren aan een goed doel dat je zelf kunt uitkiezen. Hoe leuk is dat? Op die manier maak je niet alleen jezelf, maar ook een ander heel blij wanneer jij een boek koopt! Dit alles voor dezelfde prijs als in andere (web)winkels.

De goede doelen waaruit je kunt kiezen zijn ontzettend uiteenlopend. Denk aan KiKa of Stichting Aap, maar neem ook zeker een kijkje tussen de goede doelen die aan YouBeDo verbonden zijn, je vindt ze hier.

youbedo boekenbon 2

Omdat ik heel enthousiast was over dit concept heb ik het voor elkaar kunnen krijgen dat ik een YouBeDo-boekenbon t.w.v. 10 euro mag verloten onder mijn lezers! Als je wint, krijg je dit leuke bloemetje thuisgestuurd met daarin de code die je kunt gebruiken op de website van YouBeDo!

Ben jij wel weer toe aan een nieuw boek? Dit mag je doen om te winnen:

  1. Reageer op deze blogpost dat je mee wilt doen. (Ik vind het extra leuk als je me vertelt wat je lievelingsboek is en welk boek nog op je verlanglijstje staat.)
  2. Volg mij op Twitter
  3. Volg mijn blog via Bloglovin‘ en like deze blogpost
  4. Word vriendjes met mij op Goodreads

Bovenstaande voorwaarden zijn niet verplicht, al is nummer 1 wel van belang. De andere drie zijn geheel vrijwillig, maar zorgen er wel voor dat ik je extra aardig vind. Ze hebben echter geen invloed op de uitslag, want ik trek gewoon een lootje! Let er goed op dat je een geldig e-mailadres gebruikt, dan kan ik contact met je opnemen als je wint!

Je kunt meedoen tot en met woensdag 11 maart!

20 thoughts on “Een goed doel steunen terwijl jij lekker doorleest + WINACTIE (gesloten)

  1. Ik doe graag mee! Mocht ik winnen, dan besteed ik het tegoed waarschijnlijk aan een informatief boek, namelijk “Havermoutje”.

  2. Wat een leuke actie! Ik ken deze boekenbonnen helemaal niet. Uiteraard doe ik mee. Ik denk dat ik ‘The Circle’ van Dave Eggers zou kopen, dit boek staat al een tijdje op mijn verlanglijstje.

  3. Ik noemde al eerder dat ik deze post opnieuw online moest zetten wegens een probleempje. Danita en Sandra hadden al gereageerd dat ze mee wilden doen, dus bij deze: jullie maken nog steeds kans!

  4. IK HOU VAN BOEKENBONNEN. En ook een heleboel van jou! Mijn lievelingsboek is “Luka en het Levensvuur” geschreven door Salman Rushdie. “De IJsmakers” zou ik erg graag eens lezen. :)

  5. Ik doe graag mee! Mijn lievelingsboek is de Gebroeders Leeuwenhart en ik wil heel graag het boek De Ijsmakers van Ernest van der Kwast kopen en Weerwater van Renate Dorrestein lijkt mij ook erg leuk!

  6. Wat een leuk en goed concept, ik kende dat ook helemaal niet! Ik doe graag mee met de winactie, want er zijn nog zoveel leuke boeken om te lezen, dat de bon in elk geval goed besteed zou gaan worden, al zal het weer lekker moeilijk worden een boek te kiezen ;-)

  7. Wat leuk! Ik doe mee :)

    Ben net begonnen met boeken lezen (ja dat is heel erg, ik weet het) en ben op dit moment PAAZ aan het lezen. Heel mooi boek. The Rosie Project staat nog op m’n lijstje!

  8. Wat een leuk initiatief! Dit ga ik onthouden, mocht ik nog eens een boekenbon cadeau willen geven. Ik doe graag mee met je winactie :). Ik kan echt niet kiezen tussen al mijn favoriete boeken, maar als kind was Matilda mijn lievelingsboek. De ijsmakers wil ik nog kopen, in je recensie klonk het heel leuk. Oh en ik volgde je al op dingetjes maar ik wil graag vriendjes op Goodreads worden met je. :)

  9. Ik doe heel graag mee! :D Echt tof! Bij mij staat het laatste boek van de Divergent-serie bovenaan mijn verlanglijst. Hopelijk krijg ik die voor mijn verjaardag aanstaande zondag of win ik deze bon zodat ik ‘m kan kopen. Verder is mijn boeken-verlanglijst echt ontzettend lang.
    Ik wil je nog even zeggen dat bij mij de goodreads-link niet werkt. Terwijl ik je wel graag als vriend wil op goodreads.

  10. Ik kan nooit kiezen tussen Honderd Jaar Eenzaamheid van Gabriel García Márquez, Het Huis met de Geesten (Isabel Allende) of Umberto Eco’s De Naam van de Roos als ik mijn lievelingsboek moet noemen. En dan zijn er nog de non-fictie die me verrijkt hebben: Denk niet aan een roze olifant (Sarah Gagestein), Bullshitmanagement door Jos Verveen, Het Rijnland boekje en het Rijnlands Praktijkboekje van Jaap Peters en Mathieu Weggeman en zo kan ik wel doorgaan. Heb vorige week Gratis Geld voor Iedereen door Rutger Bregman – via Youdebo – ontvangen, maar er staan er nog wel wat meer op mijn verlanglijstje. Bijvoorbeeld zou ik graag Geven en Nemen van Adam Grant lezen. Wil dus graag meedoen aan je actie. Top actie trouwens….

Reageer

