Was het wel de postbode?

Ongeveer een week geleden plaatste ik een ode aan de postbode. In dit bericht stelde ik dat het de postbode was die onze afvalcontainer bij de weg zette als we dat weer eens vergaten. Je moet namelijk weten, vuilnis is ons probleem. Hoe vaak ik wel niet in badjas naar buiten ben gehold om de container nog even snel bij de straat te zetten, terwijl de vrachtwagen de straat al inreed… Waanzinnig.

Om die reden installeerde ik kort geleden op aanraden van mijn moeder een app op mijn telefoon die mij voortaan zou vertellen wanneer welk vuilnis wordt opgehaald. Eenmaal geïnstalleerd gaf de app doodleuk weer dat het die ochtend gebeurd was. Dat bedoel ik nou.

Enfin, ik dacht dus dat het de postbode was die ons een handje hielp met het op tijd aan de straat zetten van het Grote Grijze Gevaarte. Totdat afgelopen maandag de container weer bij de weg stond. Dat klopte niet met mijn theorie, want op maandag bezorgt PostNL geen post meer. Ik kan dus met enige zekerheid zeggen dat het niet de postbode was die deze goede daad had verricht. Bij deze: beste postbode, sorry dat ik je onterecht heb beschuldigd van het opknappen van dit nare klusje.

De vraag die nu nog rest, luidt: wie doet dit dan wel? Welke weldoener is hiertoe in staat? Is het de buurman? Is het de krantenbezorger? Is het een vreemdeling? Ik weet het niet.

Ik houd jullie op de hoogte.

Wie zet bij jou het afval aan de straat?

10 thoughts on “Was het wel de postbode?

      • Haha, ik zie al situaties met opgehangen camera’s voor me, of briefjes op de container met ‘Wie is de Vriendelijke Buurman?’
        Ik heb je trouwens genomineerd voor de Liebster Award :) Als je het leuk vindt kan je er iets mee doen, geen verplichting ;)

Reageer

