Labeltjes plakken + verzin een naam!

perenWe weten allemaal dat je niet te snel een stempel op iets moet drukken of een label aan iemand hangen. In hokjes stoppen, zo zou je het ook kunnen noemen. Dat schijnen we allemaal vooral niet te moeten doen.

Toch doen we het, en met name als het over voedsel gaat. Het ene product is fair trade, het andere biologisch, weer iets anders bevat geen kunstmatige toevoegingen.

Maar ho eens even, is het niet normaal dan, dat een product eerlijk verhandeld, natuurlijk gevoed en zonder chemicaliën is? Blijkbaar niet, maar al het andere heeft geen labeltje, keurmerkje of stickertje. Op andere (normale?) producten staat niet dat het product tot stand is gekomen met kinderarbeid, chemicaliën en nog meer chemicaliën.

Gustaaf Haan van De Volkskrant struikelde ook over dit merkwaardige fenomeen en besloot een actie op te zetten. Hij roept mensen op om een naam te verzinnen voor al die producten die geen verantwoorde herkomst hebben.

Nou, zodra ik hoor dat ergens een naam voor verzonnen moet worden, ben ik er natuurlijk als de kippen bij! Ik heb een benaming bedacht die ik toch vrij leuk vond, en daarom graag met jullie wil delen:

Niet-te-verantwoord(en)

Heb jij nou ook een leuk idee? Ga dan vooral even naar het nieuwe normaal en stuur je eigen label in! Als je wint, schrijven journalisten van De Volkskrant ook nog eens over jouw zelfbedachte woord.

Wat vind jij een leuke benaming voor ‘normale’ producten?

Bron foto: foodiesfeed.com

4 thoughts on “Labeltjes plakken + verzin een naam!

  1. Ik ben daar echt niet creatief genoeg voor om zoiets te verzinnen, haha! Ik hou me er ook totaal niet mee bezig eigenlijk. Maar als student is het eigenlijk ook zonde van je geld om voor de fair-trade producten te gaan omdat die gewoon veel goedkoper zijn. Als ik geld genoeg had zou ik het wel doen hoor, maar helaas heb ik dat op dit moment in m’n leven nog niet. Gelukkig ben ik over 3,5 jaar afgestudeerd, haha!

    • Ik ken het probleem ja! Gelukkig woon in samen met mijn vriend en kunnen we dus van een gezamenlijk budget de spullen kopen waar we wat meer achter staan. Lang niet alles hoor, maar dierlijke producten willen we het liefst biologisch en verder alles wat nauwelijks duurder is :)

Reageer

