Recensie: Taal was echt heel saai, Jacob & Haver

Taal was echt heel saai - Jacob & Haver

Ik schreef al eerder over leuke taalboekjes en vandaag laat ik jullie er weer eentje zien die in mijn verzameling past! Het boekje heet ‘Taal is was heel erg saai’ en is geschreven door de bedenkers van onder andere Make that the cat wise. Lees verder om erachter te komen wat je in dit boekje kunt vinden en wat ik ervan vind!

Taal is was heel erg saai wil laten zien dat ondanks het feit dat taal al heel oud is, het toch erg leuk is! Als taalfanaat kan ik het natuurlijk nergens méér meer eens zijn dan met deze gedachte. Dit is dan ook de reden dat ik dit boekje direct meenam toen ik het zag liggen in de boekhandel.

Waar de voorkant doet denken aan Taal is zeg maar echt mijn ding en En dan nog iets van Paulien Cornelisseheeft de inhoud meer weg van een boekje als De Alfabetweter of mijn rubriek Zeven nieuwe woorden of betekenissen. Je vindt in dit boekje namelijk nieuwe woorden, spreekwoorden, uitdrukkingen en gezegdes (soms vergt hilariteit slechts één extra letter) en worden er flauwe opmerkingen gemaakt over woordgebruik en woordgrappen.

Dit alles resulteert in een bonte verzameling van gekke woorden, hilarische uitdrukkingen van deze tijd, vage vacatures en maffe wijsheden. De veelzijdigheid van de grappen is groot!

Ik vind dit boekje erg leuk! Net als bij De Alfabetweter lach ik zo nu en dan hardop om een leuk nieuw woord (Designer – straattaal voor ‘die zijn er’) een aangevulde, veelvoorkomende uitspraak (‘Als klap op de vuurpijl wilde het korte lontje niet aan’) of andere humoristische taalcreativiteit. Eerlijk is eerlijk: sommige grapjes worden zo nu en dan echt uitgemolken, maar als je daar doorheen kijkt is dit een heel erg leuk boekje om in te lezen of cadeau te geven!

Taal was echt heel saai, Jacob & Haver

Taal is was echt heel saai kost €9,95. Koop het boekje bij de boekhandel of bestel het via bol.com!

Ben jij een liefhebber van taalhumor?

6 thoughts on “Recensie: Taal was echt heel saai, Jacob & Haver

  1. Ha, dus je hebt weer zo’n tof boekje gevonden! Jammer dat je op het Bol.com niet kunt inkijken. Wel tof trouwens, dat het van de makers van Make That The Cat Wise is!

Reageer

