Lieve dingen om te doen met Valentijnsdag

Valentijnsdag tips

Hoera, het is weer bijna zo ver: de tijd om alles met hartjes de kopen en te dumpen bij je lief. Hartstikke leuk hoor, maar wat als je dat nou eens niet doet? Vandaag presenteer ik jullie een aantal lieve dingetjes die zeker in de smaak zullen vallen! Succes gegarandeerd.

Leuke bonus: Tobias laat per idee weten wat hij ervan zou vinden als ik deze ideeën zou uitvoeren…

3 leuke dingen om voor of met je lief te doen

1. Plakbriefjes ophangen
Deze verrassing is buitengewoon succesvol. Wat je doet: schrijf al het liefs dat je kunt bedenken op plakbriefjes. Plak die nu op plekken waar je ze niet direct ziet, maar waar je wederhelft (ieks) naar alle waarschijnlijkheid wel gaat kijken! Plak ze bijvoorbeeld in zijn/haar portemonnee, in het boek dat hij/zij leest, onder de computermuis (persoonlijke favoriet, want: “aargh, waarom doet hij het niet?! Oh wacht, ze houdt van me. Aaaahw lief”), in zijn schoen of waar dan ook! Plak er zoveel mogelijk!
Ook leuk: betrek de locatie bij de boodschap. “Jij bent mijn lichtpuntje” op de lichtschakelaar of “wat ruik je lekker” op het parfum.

Tobias: ik vind het een leuk idee, het komt leuk over en het is vet schattig natuurlijk, al zijn je voorbeelden zo cliché als de ziekte.
Anieke: maar je zei dat je het zo leuk vond!
Tobias: ik zeg toch ook dat ik het leuk vind!

2. Bak samen een taart
Of iets anders, natuurlijk. En doe dat dan niet met een bakmix, maar weeg even zelf de ingrediënten af. Zorgt voor veel meer interactie met je lief en dat is goed. Daarna kun je je vol eten met al het lekkers. Er is niets zo bindend als samen een suikerkick krijgen en dik worden.

Tobias: ik word niet dik. Taart is wel lekker. Twee componentenlijm is ook erg bindend, trouwens. Of een ondertekend contract. Ook erg bindend. Maizena ook, trouwens.
Anieke: … Ghe. Haha.

3. Binnen picknicken
Picknicken is an sich natuurlijk al bereleuk, maar in deze tijd van het jaar niet bijster comfortabel. Doe het daarom binnen! Kleed op de grond, eten erbij en met een fijn muziekje een beetje lopen kwebbelen en knuffelen. Wederom: samen dik worden werkt bindend. Knuffelen trouwens ook.

Tobias: het is een lam idee, het is een loser-plan en het is een stom idee om binnen te gaan picknicken. Uitgebreid lunchen is hartstikke leuk, maar mik het kleed gewoon op tafel, waar het thuishoort. Knuffelen is wel een erg goed plan!
Anieke: nou, dan houden we het daarbij. Dan eten we gewoon die taart wel op.

Valentijnsdag tips 2

Maar wat moeten we dan wel doen?

Doe iets wat je leuk vindt om samen te doen. Als je niets leuks kunt bedenken, denk dan nog eens na over je relatie. Spulletjes voor elkaar kopen betekent niet direct dat je veel voor elkaar betekent. Het gaat er om hoe je je bij elkaar voelt en wat jullie samen zo leuk maakt!

Wat doe jij met Valentijnsdag?

7 thoughts on “Lieve dingen om te doen met Valentijnsdag

  1. Haha, erg grappig om te zien dat jouw vriend ook niet van binnen picknicken houdt! Ik heb het ook al meerdere keren aan mijn vriend voorgesteld maar het antwoord dat ik krijg is: “Geen denken aan!” hahaha.

  2. Ik vind binnen picknicken ook een stom idee en valentijnsdag eigenlijk ook wel een beetje. Ik doe wel leuke en romantische dingen met en voor mijn vriend, maar niet omdat het valentijnsdag is. Je schrijfstijl is echt heel leuk, maar in de inleiding staat er per ongeluk een i voor de niet. ;)

  3. Omdat we net na valentijnsdag een half jaar samen zijn (185 dagen) heb ik 185 hartjes uitgeknipt en beschreven met lieve dingen. Ik was eigenlijk van plan om 365 dagen te doen maar mijn hand deed onderhand zeer van het knippen en schrijven, hahaha. Picknicken is echt een geweldig idee, die ga ik zeker onthouden.

Reageer

