Mijn ultieme lievelingseten

Vandaag geen taalpraat, maar iets anders: een recept! Graag deel ik met jullie hetgeen dat ik het aller- allerliefste eet. Gebaseerd op een recept van mijn ouders, die het gebaseerd hebben op een recept uit de AllerHande van jaren en jaren geleden. Iedereen heeft er in de loop van de tijd zijn eigen draai aan gegeven en ik dus ook. Dit is waar ik het over heb: bonenschotel in wrap! 

Ikzelf eet dit het liefst zonder vlees, maar voor de fervente vleeseters kan dit ook gewoon met gehakt er doorheen :) Een stukje naar beneden vind je nog meer variaties.

_DSC8283

Wat heb je nodig? (voor 2 personen met grote trek)

  • 1 grote ui, gesnipperd
  • 2 rode paprika’s, in kleine stukjes
  • 1 groot blik kidneybonen
  • 1 klein blik maïs
  • stukjes ananas, hoeveelheid naar smaak
  • 1 groot blikje tomatenpuree (2 kleintjes is ook toegestaan)
  • 1 klein bakje crème fraîche
  • kaneel
  • djinten/komijn
  • wraps

Hoe laat ik de magie haar werk doen?

  1. Fruit de ui in een (braad)pan.
  2. Voeg de paprikablokjes toe en laat deze meebakken.
  3. Giet, indien nodig (er zijn ook merken die vrijwel geen vocht in de blikken doen), de kidneybonen en maïs af. Doe het in de pan wanneer de paprika al wat zacht is geworden.
  4. Wanneer dit wat is opgewarmd, kun je zoveel stukjes ananas toevoegen als je maar wilt.
  5. Terwijl dit ook warm wordt, meng je in een schaaltje de tomatenpuree en crème fraîche met kaneel en komijn. Doe dit naar smaak, ik ben een fanatiekeling en doe denk ik 3/4 eetlepel van beide kruiden. Wanneer dit goed gemengd is, gooi je het over de ingrediënten in de pan en roer je het goed door.
  6. Terwijl het mengsel in de pan opwarmt, kun jij alvast de wraps bereiden zoals op de verpakking staat aangegeven.
  7. Als alles warm is kun je het mengsel in de wrap doen en ben je klaar om te smullen!

_DSC8284

Variatiemogelijkheden

  • Met vlees:
    bak 200 gram rundergehakt rul, tussen stap 1 en 2. Vervolg het recept zoals hierboven aangegeven.
  • Uit de oven:
    – Volg het recept zoals hierboven aangegeven en bestrooi de dichtgevouwen wraps met kaas en laat dit smelten in de oven (200 graden).
    – Volg het recept zoals hierboven aangegeven, maar stop het mengsel niet in wraps, maar in een grote ovenschaal. Bedek het met tortillachips (naturel) en vervolgens een laag (gratin)kaas. Laat dit korstje goudbruin worden in een oven van 200 graden.

Dat was het! Laat het me alsjeblieft weten als je dit gemaakt hebt, ik ben heel benieuwd of er meer mensen zijn die dit zo lekker vinden als ik. Ik kan met zekerheid zeggen dat het in mijn familie het recept der recepten is, dus probeer het zeker uit!

 

3 thoughts on “Mijn ultieme lievelingseten

Reageer

