Theeleuten

Ik dacht, laat ik eens mijn theeverzameling ten toon stellen. Ik ben vast niet de enige theeleut!

IMG_0089.JPG
Dit zijn mijn gereedschappen. Een theedoos, een thermoskan (deze maakt erg schattige geluidjes, het is bijna een huisdier voor me), honing, mijn ‘foogel’-mok van Babette Harms en een theelepel.

En dan nu mijn theeverzameling!

Momenteel heb ik vijf soorten, dus ik maak een lijstje van 5 naar 1.

5. Groene thee

IMG_0097-1.JPG
Groene thee is iets wat ik zelden drink. Ik vind het vaak wat bitter, maar zo nu en dan vind ik het wel lekker.

4. Kruidenthee

IMG_0095-0.JPG
Kruidenthee is okee! Deze heet ‘verfrissend’ en dit is thee die ik graag drink met vriendinnen die ook graag theeleuten. Soms gaan er wel zes potten doorheen.

3. Rooibos

IMG_0094.JPG
Rooibos staat eigenlijk gezamenlijk met forest fruit op de derde plek, alleen is die laatste helaas niet meer op voorraad. Van deze thee zet ik meestal geen hele pot, gewoon een kopje tussendoor.

2. Indian chai

IMG_0096.JPG
Dit is voor mij de ultieme ontbijtthee! Ik drink hem zoals het hoort: met warme melk en een dikke schuimlaag. Het is zo lekker, kruidig en verwarmend. Jammie! Hij is een goede concurrent van mijn nummer één:

1. Gold tea

IMG_0092.JPG
Dit is de perfecte thee om pot na pot na pot leeg te drinken. Eerlijk: ik heb er tijdens het schrijven van dit stukje al een van leeggedronken! Met een dot honing erbij is hij perfect.

Dit was mijn theeliefhebberij!
Wat drink jij graag?

6 thoughts on “Theeleuten

  1. Haha, leuk huisdier heb je! Ik drink het liefst groene thee en sterrenmunt. Ook zoethout vind ik erg lekker. Eigenlijk alle thee die geen uitgesproken fruitsmaak heeft :)

Reageer

