Zeven nieuwe woorden of betekenissen – Deel 4

Omdat het leuk is om creatief te zijn met woorden en woordbetekenissen, heb ik deze rubriek in mei 2014 in het leven geroepen. Elke aflevering presenteer ik jullie zeven nieuwe woorden of betekenissen: zelf bedacht of geïnspireerd op anderen.

zeuvennieuwewoorden4

Ik ben me er absoluut van bewust dat deel drie van deze rubriek nog maar kort geleden online kwam, maar toch kan ik jullie alwéér bestoken met nieuwe woorden of betekenissen!

afvalscheiding (z.nw.)
voormalig echtelieden die elkaar bekogelen met vuilnis

blikvanger (z.nw.)
synoniem voor vangrail

bumperkleven (ww.)
het (opnieuw) aanbrengen van het stootblok van een auto

opserveren (ww.)
het laatste restje onder de eters verdelen

uitlaatsel (z.nw.)
restproduct als gevolg van het wandelen met de hond

vrijpostigheid (z.nw.)
fenomeen betreffende een persoon die telkens weer de vrijheid neemt om brieven te versturen, zonder rekening te houden met het welbevinden van de ontvanger

witwasmiddel (z.nw.)
substantie voor in de wasmachine om verduisterd geld te legaliseren

9 thoughts on “Zeven nieuwe woorden of betekenissen – Deel 4

Reageer

