Zeven nieuwe woorden of betekenissen – Deel 2

Omdat het leuk is om creatief te zijn met woorden en woordbetekenissen, heb ik deze rubriek in mei 2014 in het leven geroepen. Elke aflevering presenteer ik jullie zeven nieuwe woorden of betekenissen: zelf bedacht of geïnspireerd op anderen.

zevennieuwewoorden2

Ik bracht al eerder zeven nieuwe woorden of betekenissen te berde op mijn blog, en vandaag lezen jullie het vervolg! De eerste editie nog niet gelezen? Klik hier!

bedonderdeel (z.nw.)
stukje dat je constant in de maling neemt

Geert Wildernis (z.nw.)
de staat van Geert Wilders wanneer hij ’s ochtends uit bed stapt

gemeenschapelijk (bijv.nw.)
hij gedraagt zich ~:
hij gedraagt zich als een onaardig schaap

literariteit (z.nw.)
merkwaardige gebeurtenis in literatuur

ontbindingsangst (z.nw.)
pathologische afkeer van composthopen

sportluchtfilter (z.nw.)
in het okselgebied van een sportshirt geïntegreerd filter om zweetluchtjes tegen te houden

zinloos (bijv.nw.)
~ zijn: aan een enkel woord genoeg hebben

7 thoughts on “Zeven nieuwe woorden of betekenissen – Deel 2

  1. Whahaaha! Hilarisch weer. Vooral die van Geert Wilders. Ennèh, zinloos? =D Ghèhè. Zaterdagochtend om half tien. :’) Ghèhè. Ik bedenk me nu ineens dat er nóg een betekenis aan gegeven kan worden: Het lozen van de zin om iets te doen. =D

Reageer

