Voor iedereen met een notitieboek: de Slim Pen van Bobino

bobino 3

Jullie weten al dat ik een voorliefde heb voor notitieboekjes, maar ik zal vast niet de enige zijn die regelmatig in de knoei raakt met de onmisbare benodigdheid die hierbij hoort: een pen. Misschien ligt het aan mij, maar ik schrijf het liefst altijd met dezelfde pen in hetzelfde boekje en die heb ik dan ook het liefst direct in de buurt van het zalige papier waarop ik mijn aantekeningen maak. Er zit echter een maar vast aan dit fenomeen: waar laat je de pen? Toen ik deze Slim Pen tegenkwam bleek het antwoord ‘in je boekje geplakt’ te zijn! De makers van deze pen kenden blijkbaar het probleem zelf ook en zijn met deze pen gekomen om al onze wanhoop te laten verdwijnen. Deze super dunne pen klik je vast in je notitieboek!

bobino 2

Hier zie je hoe het werkt. Aan de achterkant van deze pen zit een stukje waar je een vliesje vanaf kunt halen, waarna een plakrand tevoorschijn komt. Deze druk je stevig in je notitieboekje. Vervolgens kun je de pen zelf er simpelweg overheen schuiven. Klik en vast! Op deze manier heb je altijd een pen bij de hand.

bobino 1

De pen is slechts vier millimeter dik. Handig om in je boekje op te bergen dus. Ik moet echter zeggen dat deze ruimtelijke handigheid het schrijfcomfort niet bevordert. De pen is prima te gebruiken als je op een bepaald moment je idee op wilt schrijven, maar als je er een heel dagboek mee wilt bijhouden zou ik een andere pen kiezen. Daarbij: de pen heeft geen dop of iets anders wat uitdroging voorkomt. Dat is misschien ook niet altijd even handig. Maar: als je er – net als ik – van houdt om in je notitieboek met dezelfde pen te schrijven, is dit een uitkomst. In combinatie met het handige opbergmechanisme vind ik dit een erg leuke pen!

Ik kocht mijn Bobino Slim Pen bij de Bruna, waar hij op dat moment slechts €1,50 kostte. Normaal gesproken kost hij daar €4,00. Ik heb gekozen voor een roze variant, maar ze zijn er in vele kleuren. Zo zag ik wit, zwart, rood en lichtgroen in de winkel hangen.

Wat vinden jullie van deze pen?

9 thoughts on “Voor iedereen met een notitieboek: de Slim Pen van Bobino

  1. Is inderdaad een bekend probleem dat ik altijd de pen kwijt ben als ik iets in mijn notitieboekje wil schrijven. Goede tip van deze pen!

  2. Ha, dat ziet er gaaf uit inderdaad! Het is wel geniaal dat je ‘m vast kunt plakken in dat boekje. Alleen is dat wel lastig als je boekje vol is en je pen nog niet leeg is. xD Daarnaast koop ik zelf geen pennen, eigenlijk. Ik krijg ze altijd. Of ik “leen” ze van de mama. ;3

  3. Dit is echt de uitvinding voor mijn Bullet Journal! Scheelt een heleboel gezoek en gegrabbel naar een pen ergens onderin mijn tas.

  4. Geweldig, en nog stijlvol ook! Mijn inspiratie komt altijd als ik buiten op straat ben, en mijn telefoon typt niet handig (stomme touchscreen, ik raak er maar niet aan gewend!), dus ik heb vaak een Ikea potloodje in mijn zak, en krabbel mijn ideeën op een bonnetje, haha.

Reageer

