100ste post + Winactie!

baalonWoehoe! Ik heb het memorabele moment bereikt dat ik mijn honderdste blogpost mag gaan plaatsen! Als jullie dit lezen is dat natuurlijk al allang gebeurd, maar dat doet er nu even niet toe: wat er wel toe doet, is dat dit een record is (duh) maar vooral dat ik dit met jullie wil vieren door middel van een winactie. Het joepiegehalte is hoog! Laten we even samen terug in de tijd gaan.

Schermafbeelding 2014-05-11 om 16.30.30

Hierboven zie je het allereerste bericht dat ik ooit op deze blog plaatste, toen hij nog Datishet4anieke heette. Een briljante naam, zoals je hierboven kunt zien. Het was op 6 september 2010 en uiteraard weet ik het nog precies. Het verhaal achter deze blog is echter dusdanig oninteressant dat ik het niet vertel. Dus.
De naam van de blog heb ik ergens in de afgelopen twee jaar veranderd naar mijn eigen naam. (Ik weet niet meer precies wanneer, maar mijn vriend kan het zich nog herinneren en daar ben ik nu twee jaar mee samen, dus ergens in die twee jaar is het geschied.)

Na dit eerste bericht volgden een flink aantal gedichten en soms eens een verhaaltje over het een of ’t ander. Een aantal artikelen plaatste ik ook, waaronder een boekverslag van het boek Soldaten Huilen Niet, nog altijd een grote publiekstrekker (haha).
De blogposts verschenen niet noodzakelijkerwijs met regelmaat, maar dat kon me niet zoveel interesseren. Tot begin dit jaar, toen ik besloot intensiever met mijn blog bezig te willen zijn. Ik riep het Woord van de Week in het leven om in elk geval iedere week een stukje te plaatsen. In mijn enthousiasme kwam daar later ook nog het Dingetje op Dinsdag bij en tussendoor voelde ik ook de behoefte om weet-ik-wat te schrijven en publiceren.

En dan zijn we nu hier, bij de honderdste blogpost. Hoera! Ik trakteer:

Wat kun je winnen?
De winnaar van deze winactie krijgt mijn zelfgeschreven kinderboek ‘De Maankonijntjes‘ thuisgestuurd!

Cover De Maankonijntjes

Hoe maak je kans?

  • Wat moet: Reageer hieronder dat je meedoet.
    Doe dit zo leuk mogelijk! Vertel waarom jij moet winnen. Vertel aan wie je het verhaaltje zal voorlezen, hoe je denkt dat het verhaal afloopt, wat je ervan verwacht, wat je van konijnen vindt… Verzin iets leuks. Als ik moet lachen om je reactie maak je megaveel kans! Doe je best.
  • Wat mag: Om extra pluspunten te krijgen zou ik het buitengewoon veel appreciëren als je mijn blog leuk vindt op Facebook en mij volgt op Bloglovin’. Volgen via email kan ook! Klik daarvoor rechtsboven op het rondje met het tandwieltje. Zeg bij je reactie hieronder maar even wat je hebt gedaan om extra te slijmen.

Nog een bedankje voor alle leuke volgers van mijn blog! Dankjulliefeestelijk!

Je kunt reageren tot en met 21 mei, dan zijn mijn examens voorbij (hint voor extra slijmerij).

4 thoughts on “100ste post + Winactie!

  1. Als eerste gefeli met je 100e blogpost! Op naar de volgende 100!

    Ik zou het heel leuk vinden om het boek De Maankonijntjes te winnen. Sowieso heb ik iets met de maan. Zo draag ik een vaak een bijzondere ketting met een maansteen erin, maar dat terzijde. Als het volle maan is slaap ik standaard met het gordijn open. Gewoon zodat ik, net als als het konijntje op de kaft van jouw boek, naar de mooie maan kan turen.
    We hebben geen huisdieren op dit moment en heel voorzichtig probeer ik mijn man over te halen om twee konijntjes te nemen. Jouw boek zou daar misschien wel een mooie bijdrage aan kunnen leveren! :-)
    Het boek ga ik voorlezen aan Elia, het dochtertje van de beste vriend van mijn man. Ze komt altijd bij ons spelen als papa met haar broertje boodschappen gaat doen in de supermarkt hier op het plein. Ik weet zeker dat we er samen van zullen gaan genieten.

  2. Gefeliciteerd met je 100e post! Wat leuk dat je je boek cadeau wilt doen! Op dit moment ken ik geen kinderen om het boek aan voor te lezen, maar tot ik ze op een dag zelf heb, zou ik De maankonijntjes voorlezen aan mijn parkieten. Dat vinden ze namelijk heerlijk en daar worden ze rustig van. Ik denk niet dat ze doorhebben dat ik altijd Pietje Puk voorlees, maar voor mezelf is het een leuke afwisseling ;)

  3. Hoi Anieke!

    Gefeliciteerd met je 100ste blog, succes met je examens, wat zit je haar leuk. Ik volg je nu op alle mogelijke manieren. :) Wat verwachtte je anders, zo fantastisch als jij kunt schrijven. Ik aanbid nog dagelijks je vriend, je weet wel, knielen, hoofd naar vermoedelijke woonplaats, languit op de grond… ;) (Herinner je je Doortje en mij toen hij je kwam ophalen bij Vuurvlieg?)

    Ik zal je boek aan verschillende mensen voorlezen. Allereerst mijn zusje. Ken je haar nog? Klein, bruin, spontaan meisje met een vrolijke zwarte krullenbol. Heb je haar niet gezien op de laatste dag van Vuurvlieg? Daarna zal ik het voorlezen aan het dochtertje van een goede vriendin van mijn moeder. Heb ik meteen een excuus om daar weer eens langs te komen. Dan zal ik het voorlezen aan het zoontje van mijn nicht. Die kan zelf nog niet lezen, dus dat is extra leuk. En dan… nou, ik heb wel een paar vriendinnen die soms (ahum… best-wel-vaak-soms) precies de goede leeftijd hiervoor lijken te hebben. Misschien willen ze het ook wel aan mij voorlezen!

    Ik denk dat de konijntjes eerst allemaal nieuwe vriendjes maken. Met zijn allen proberen ze de konijntjes weer thuis te krijgen. Maar naar huis springen werkt niet: dat is te hoog. Zelfs de vallende sterren, waarmee ze mee zouden kunnen reizen, zijn te hoog! En heel hard denken dat je thuis bent helpt ook niet, maar dat is logisch. Dan, als ze het donker wordt, geven ze het op. De konijntjes gaan slapen. En wanneer ze wakker worden, liggen ze thuis. :) (Ze gaan hun vriendjes wel heel erg missen!)

    Gefeliciteerd met je 100ste blog, succes met je examens, wat zit je haar leuk, groetjes,
    Fleur

  4. Alsnog gefeliciteerd met je 100e post, als eerste! En gha: ik wil, ik wil! Geen krokodil, want die bijt alleen maar in je bil. Ik denk dat de kindjes het gaaf zullen vinden als ik het boekje voorlees! Ik gok zo dat het de peuters gaan worden. En wat ik denk dat er gebeurt? Ik denk dat ze een gat graven en dat ze een tunnel graven van de aarde naar de maan, ghèhè. Want konijnen, die zijn goed in gaten graven. En ook goed innèh… Andere dingen. Maar het is een kinderboek, dus ik denk niet dat de konijntjes in jouw boek dat soort dingen doen en dan kleine konijntjes gaan verwekken. =D

Reageer

