Het Anieke ABC

NaamloosAls taalliefhebster heb ik taal lief, dat is natuurlijk duidelijk. Een taal bestaat uit letters en de letters die wij gebruiken staan in het alfabet. Technisch gezien zou ik het alfabet dus waanzinnig leuk moeten vinden, en daarom schrijf ik vandaag deze blog! Vandaag lezen jullie Het Anieke ABC. Ik ga elke letter van het alfabet langs en bij elke letter schrijf ik iets wat ik leuk vind of iets wat met mij te maken heeft of iets wat ik ben of iets wat bij mij hoort. Daar gaat ‘ie!

A – Anieke (mijn voornaam)
B – Barth (mijn achternaam) (goh, zo wordt het wel erg makkelijk), Blond, Blauwe ogen, Broekentypje (ik vind het vreselijk ongemakkelijk om rokjes of jurken te dragen), Blog
C – Citroenijs! Creatief, Chips (jammie)
D – Dromerig, Dichten
E – Eigenwijs (stronteigenwijs), Ei (daar heb ik nooit genoeg van gegeten)
F – Fiets, Friesland
G – Giebel, Gedichtjes
H – Hahahahaha (ik lach veel), Herfstkind (jarig in november)
I – Italiaans eten
J – Joepie!
K – Kietelig (ik mep hard om me heen wanneer ik word gekieteld), Kiwi
L – Lief en Leuk en Lachen en Luiwammes
M – Moe (op de een of andere manier ben ik altijd moe)
N – Naïef, Naturel (ik draag nooit make up en oh, wat is het heerlijk om ’s avonds niets van je gezicht af te hoeven halen!)
O – Onhandig, Olifanten
P – Positief, precies
Q – Quest (lange tijd geabonneerd geweest op dit leuke blad)
R – Rustig
S – Stil (soms merkt mijn moeder me niet eens op als ik in de woonkamer zit te lezen), Stoer, Schrijven, Simpel (qua kleding)
T – Taalfanaat, Tobias (The Boyfriend)
U – Uilen
V – Vrouw
W – Wiebelig, Wild (dat zeg ik te pas en te onpas)
X – X (kruisje omdat ik geen weet)
Y – Yoghurt (met hagelslag, heel lekker!)
Z – Zusje van mijn zus, Zeg maar (mijn stopwoordje)

Dat was het dus ongeveer! Ik ben benieuwd wat jullie ervan vonden.

3 thoughts on “Het Anieke ABC

  1. Leuk! Als taalstudent vind ik taal natuurlijk ook leuk en daar hoort het alfabet bij. Maar ik heb een spuughekel aan iets opzoeken in een woordenboek…eerst kijken waar de ‘p’ staat en dan weer kijken waar de rest van het woord is op alfabetische volgorde. Ik heb er gewoon geen geduld voor ;)

Reageer

