Kleur bekennen

P1050244 (1)

Zoals ik laatst noemde bij de 25 feitjes over Anieke, hou ik erg veel van kleurtjes. Het leek me leuk om te laten zien hoe die kleuren waar ik zo dol op ben eigenlijk terugkomen in mijn dagelijks leven. Zodoende deze blogpost. Hier lees je en zie je welke dingen bijna elke dag mijn leven kleur geven!

P1050192

Te beginnen met mijn o-zo-geweldige Stabilo stiften. Dit zijn de stiften waar ik de meeste Woorden van de Week mee teken (en ook de titel van deze blogpost). Wanneer ik deze stiften niet gebruik, gebruik ik potloden van hetzelfde merk; die zijn net zo prachtig. Jullie zullen het misschien al hebben geraden, maar wanneer deze stiften niet in de juiste volgorde in het doosje zitten word ik gek. Een keer had een klasgenoot ze zomaar random teruggezet en toen heb ik – het is werkelijk waar – op internet naar een afbeelding gezocht die de ‘echte’ volgorde liet zien om vervolgens de stiften zo snel mogelijk weer goed in de verpakking te stoppen. P1050189

Daarna mijn mobiele telefoon. Een knalblauwe. Het is een Nokia Asha 210 en hij heeft sinds ik hem heb eigenlijk niet zo heel goed gewerkt, maar de kleur maakt voor mij een hoop goed. Het is wel echt een lief dingetje, je kunt er wel iets mee, maar absoluut niet veel. Je kunt er mee op internet, er zit WhatsApp en Facebook op (zoals je ziet zit er zelfs een speciale Facebook-knop op), maar andere programmaatjes kun je er niet echt op zetten. Ik vind hem, ondanks dat hij het heel vaak echt niet goed doet, enorm lief.
Ik neem hem altijd mee in het volgende object:P1050196

Mijn portemonnee! Zoals je ziet een bijzonder fleurig exemplaar. Toen ik op mijn vijftiende met mijn moeder een weekje  naar Florence ging, kwamen we op het vliegveld van Pisa, waar zich een winkel van MyWalit bevond. Neem eens een kijkje op de site, zou ik zeggen. Je kunt ook al van al die mooie kleuren genieten zonder iets te kopen, al is de verleiding groot. Ik heb destijds niets gekocht in die winkel, maar dit merk heeft me altijd achtervolgd en op den duur heb ik de knoop doorgehakt. Toen ik met mijn vriendje een dag naar Utrecht was, gingen we naar een winkel waar ze dit merk verkochten en daar kocht ik deze portemonnee. Hij was best wel duur maar oh, ik vind hem nog steeds zo geweldig prachtig!
Mijn portemonnee neem ik dan weer mee in..:P1050204 kopie

Hoei, fleurig! Deze tas kocht ik ongeveer vier jaar geleden bij de Wereldwinkel. Deze tas heb ik heel veel gedragen, maar nu is de rits stuk dus hij is een beetje in onbruik geraakt. Hij heeft nu een leren plaatsvervanger. Wees niet gevreesd: deze is ook kleurig, hij is namelijk helemaal rood. Minder hieperdepiep-hoera en regenboogachtig dan deze, maar wel heel erg mooi en wat rustiger!

Met mijn telefoon in mijn portemonnee en mijn portemonnee in mijn tas stap ik vervolgens in deze schoenen:P1050200

Deze schoenen draag ik niet elke dag, maar wel erg vaak. Met een blauw, rood, geel en groen streepje op de zijkant passen ze natuurlijk perfect in het kleurige plaatje dat ik hier probeer te schetsen! Ik vind het ook onwijs leuk dat de zolen groen zijn. Deze schoenen kocht ik bij Topmerk Schoenen. Daar is altijd alles afgeprijsd en deze echt leren schoenen hebben me maar 30 euro gekost!

Om het plaatje compleet te maken: mijn zomerjas is felrood (die zie je op de foto rechtsbovenaan mijn blog) en mijn winterjas is paarsig.

Wat voor kleur(en) spelen een grote rol in jullie levens?

De foto’s zijn gemaakt door Tobias Putman

5 thoughts on “Kleur bekennen

  1. Wat leuk al die kleurtjes! Ikzelf heb een soort obsessie met rood. Dus mijn halve kast, inclusief schoenen en tassen zijn rood. Van knal tot bordeaux ;)

  2. Blauw! Mijn muur is blauw, accessoires zijn blauw, mijn kleding is blauw en mijn blog was voorheen ook blauw (maar ja, op de foto draag ik een rode jas, dus dan kan ik geen blauwe lay-out meer doen).

  3. Roze! Uit onderzoek is gebleken dat mensen blij worden van de kleur roze! Helemaal leuk dus en donker blauw/navy, op één of andere manier vind ik dat een hele mooie kleur. Het straalt rust uit, maar is ook chic en tegelijk niet zo somber als zwart.

Reageer

