25 Feitjes over Anieke

Vandaag een blogpost over mijzelf! Dit klinkt natuurlijk enorm zelfverheerlijkend, maar het zal best meevallen. Ik maak hieronder een lijstje met allerlei dingen die in mijn leven een rol spelen. Dat kan van heel normaal tot echt heel raar zijn. Dus, ben je een trouwe volger of toevallige bezoeker die woest nieuwsgierig is naar wie de Anieke achter deze blog is? Lees dan verder!

1490709_10200596866883208_397368409_o

  1. Ik heet Anieke, maar ik word eigenlijk nooit zo genoemd. Thuis noemen ze mij ‘Piek’, mijn vriendje heeft honderdduizend koosnaampjes voor mij en op school word ik regelmatig afgekort (al vind ik ‘An’ en ‘Aniek’ echt vreselijk. Verbasteringen als Aniekel/Anieksel/Aniekepiek vind ik opzich goed te doen). Een tweede naam heb ik niet.
  2. Ik ben geboren op 22 november 1995 en ik was een erg rustige baby. Ik deed werkelijk niks en liet me gewoon vertroetelen.
  3. Ik trek altijd als eerste mijn rechterschoen aan. Als ik met mijn linkerschoen begin, vind ik dat op een bepaalde manier ook echt heel moeilijk.
  4. Ik ben een enorm groot fan van notitieboekjes en heb er dan ook veel in gebruik.
  5. Ik ben iemand die zich enorm kan concentreren en ook gedurende een langere tijd. Niet altijd, maar soms krijg ik het voor elkaar om in diepe concentratie te verkeren terwijl de mensen om mij heen lopen te gillen en te brullen als losgeslagen apen. Echt gebeurd.
  6. Ik ben werkelijk áltijd aan het denken.
  7. Ik ben een enorme koffieliefhebber. Met name latte macchiato’s en cappuccino’s. Thee vind ik ook heel lekker, en dan met name kruidenthee.
  8. Ik eet weinig vlees. Mijn vriendje is vegetariër maar daarnaast vind ik vlees ook eigenlijk helemaal niet lekker.
  9. Een van mijn slechtste eigenschappen is dat ik ongelooflijk botte opmerkingen kan maken.
  10. Ik hou heel erg veel van kleurtjes! Dingen op regenboogvolgorde vind ik ook heel fijn.
    potloden
  11. Vroeger droeg ik bijna alleen maar blauwe en paarse kleren. De laatste jaren is dat echter omgeslagen naar veel rode en roze kleuren. Warmere tinten dus.
  12. Als ik ergens enthousiast over ben, wapper ik met mijn handen. Als ik bijvoorbeeld aan tafel een blogpost zit te schrijven, vraagt mijn moeder op den duur ‘wat lukt er?’ omdat ik weer eens flink zit te wapperen.
  13. Elke keer als ik langs een boekwinkel loop, loop ik er even naar binnen. Ik vind boekenwinkels zo leuk en fijn!
  14. Ik probeer mensen altijd vrolijk te groeten en bijvoorbeeld winkelmedewerkers een fijne dag te wensen vóórdat zij het zeggen.
  15. Ik kan heel hard en heel erg veel om mezelf lachen. Vaak zelfs zonder dat iemand anders meelacht.
  16. Ik kan accordeon spelen. Ik heb tien jaar accordeonles gehad en ben eigenlijk pas sinds de laatste maanden er niet zo actief mee.
    novi moto 3
  17. Het eerste boek dat ik zelf las was ‘Vos en Haas’ van Sylvia Vanden Heede.
  18. Je kunt mij enorm opfokken door een pot duopasta te nemen en met je mes dwars door alles heen te gaan, in plaats van de kleurtjes netjes gescheiden te houden. Mijn vriend en ik hebben al afgesproken dat we later allebei een eigen pot nemen.
  19. Ik ben bang in het donker.
  20. Ik ben heel gemakkelijk te vermaken, maar je kunt me ook heel gemakkelijk laten schrikken.
  21. Ik ben gek op gekookte eieren. Ik kan er volgens mij wel tien achter elkaar eten.
  22. Ik heb het allerliefste vriendje van de hele wereld!
    DSCF3988
  23. Ik ben geen rekenwonder. Absoluut niet: ik heb dyscalculie.
  24. Ik ben best wel rustig, maar als iets niet lukt word ik driftig en maak ik alles kapot waar ik mee bezig ben.
  25. Ook nog even een goede eigenschap: Ik ben iemand die overal wel het positieve van in (kan) zie(n).

Dat waren 25 feitjes over mij! Mocht je nog wat willen weten, dan kun je het altijd vragen. 

(Tijdens het schrijven van dit blogje heb ik welgeteld acht keer flink met mijn handen gewapperd.)

10 thoughts on “25 Feitjes over Anieke

  1. Wat grappig van het wapperen! Dat met het concentreren herken ik. Op de middelbare zat ik soms gewoon huiswerk te maken terwijl iedereen herrie schopte. Nu nog steeds trouwens, als iemand naast me zit te gamen leer ik gewoon door.

  2. Haah, geweldig weer! Maar er bestaat dus echt een manier om niet bruin en witte chocolade door elkaar te krijgen? HOE? Want ik dacht altijd dat het bullshit was. Ik heb het weleens geprobeerd, maar kwam er op den duur achter dat ik toch per se allebei op m’n brood wilde. Dus gaf ik het op. =D

  3. Haha we lijken best op elkaar! Behalve dat ik echt moet kotsen van eieren en ik altijd als eerst mijn linkerschoen aantrek (wat ik me pas door jouw blogpost ging realiseren, dus je kan wel stellen dat je mijn leven veranderd hebt).

Reageer

