Winkelwonderen – de IKEA

Vandaag ben ik op avontuur geweest. Op avontuur naar een plek waar bijna iedereen wel eens is geweest: de IKEA. De IKEA is echt een winkel op zich, als je het mij vraagt. Denk er alleen al eens over na dat sommige mensen er zelfs een heel uitstapje van maken wanneer ze deze winkel bezoeken. Nu moet ik zeggen: het is inderdaad mogelijk om de hele dag in dit woonwalhalla te verblijven, want, hoe overzichtelijk de plattegrond ook is:

  • je verdwaalt
  • je raakt iemand kwijt
  • o, dit is óók leuk!
  • ook nog even wat eten?
  • je loopt maar heen en weer van bank naar bank/bed naar bed/stoel naar stoel/keuken naar keuken om toch weer even te checken wat nou lekkerder bankhing/lag/zat/kookte.

Ik heb de tijd in de IKEA weten te beperken tot tweeënhalfuur. In dit relatief korte tijdsbestek ben ik een aantal dingen tegen gekomen die een lach op mijn gezicht toverden.

Foto0097Kijk nou even hoe leuk: Hondkonten! Ideaal. Als je geen abonnement op de krant hebt brengen ze de theedoeken wel naar je toe: vet handig!

Foto0098Een Anieke als ik kan ook haar lol op met de namen van producten, die mij soms aan hun Scandinavische aard doen twijfelen. Nu blijkt dat mirakulös daadwerkelijk Zweeds is voor miraculeus. Dan rest alleen nog de vraag: wat heeft dit met ovens te maken?!

Foto0127

Wonderlijke designs. Nu ben ik überhaupt allergisch voor rondjes en bolletjes en parels en alles wat er op lijkt, maar zo’n lamp slaat alles. Pure plafondverlichting, maar wel net iets te laag om je plafond daadwerkelijk te verlichten. En gewoon wanstaltig, zo’n bolletje op een stokje.

Foto0128

Parkeerplaatsen voor winkelkarretjes. Ik vind het echt aandoenlijk.

Foto0080

Knuffelgroenten. Niet eens van knuffelbare grootte. En je zal maar een stoffen sjalotje in je bed hebben liggen. (Naast je bed bij verkoudheid? …)

Al met al was het een woest en wild avontuur, vandaag in de IKEA. En ja, ik geef toe, we hebben wat gegeten in het restaurant.
Maar ja, dat hoort er ook wel een beetje bij als je naar de IKEA gaat…

(Uiteindelijk heb ik alleen een afwasborstel en leuke servetten gekocht)

9 thoughts on “Winkelwonderen – de IKEA

  1. God, die oven! Geniaal. En ja, sommige dingen die je bij de IKEA vindt, hebben echt de raarste namen. Die hondenkonten kende ik al, maar de knuffelgroenten niet. Geniaal als je het mij vraagt. Leuke manier om de kids op stage toch nog groenten te laten eten! xD

  2. Haha wat leuk… Ik moet bekennen dat ik maar 1 keer in mijn hele leven bij de Ikea ben geweest. Ik was toen 9 of 10 jaar en ben toen volgens mij ook alleen maar in de speelhoek voor kinderen geweest met een vriendinnetje. Erg he? Na jouw woeste avontuur moet ik het misschien ook maar weer eens proberen hihi :)

  3. Mijn vrouw is fan van Ikea, mijn dochter is inmiddels met dat virus besmet, dus ik breng er regelmatig een bezoek en ik moet zeggen de hotdogs zijn er fantastisch ;-)

  4. Die hondenkontjes zijn inderdaad leuk! Als ik nu ff rondkijk valt de Ikea’schade’ hier in huis wel mee. Twee kleine kastjes, twee bureaustoelen en wat keukengerei ;)

Reageer

