Mijn omgekeerde bucketlist: wat ik allemaal bereikt heb

Een bucketlist: een lijstje met dingen die iemand nog wenst te doen. Natuurlijk zijn er ook dingen die ik ooit nog wil doen, maar leuker vind ik het om stil te staan bij de dingen die ik al gedaan of bereikt heb.
Onder het motto: ‘als je niet blij bent met wat je al hebt, zul je niet blij worden van de dingen die je zult krijgen’, hier mijn omgekeerde bucketlist!

  • Ik heb een kinderboek geschreven en uitgegevenAniekeBarth_1_sRGB
    Dit alles naar aanleiding van een eindwerkstuk dat ik voor school moest maken. Eenzelfde idee als een profielwerkstuk van reguliere scholen, maar dan groter (ik zit namelijk op een Vrije School). Het kinderboek ‘De Maankonijntjes’ is te koop via bol.com en is voor mij iets geweest waarvan ik heel veel heb geleerd en waardoor ik heel erg gegroeid ben. Dit boekje werd overigens als prijs uitgereikt bij een schrijfwedstrijd voor kinderen uit groep acht!
  • Ik was in 2013 een van de winnaars van de dichtwedstrijd ‘Doe Maar Dicht Maar’
    Met mijn gedicht ‘Gedachtekramp‘ kwam ik in de bundel te staan.
  • Ik heb drie keer een klassiek concert gezongen
    Vanuit mijn school wordt er ieder jaar een concert georganiseerd waar alle leerlingen aan meedoen. De eerste klas zingt liedjes, de tweede doet slagwerk, de derde zingt zelfgeschreven liedjes en klas vier tot en met zes zingt een klassiek stuk. Zo heb ik Missa in C van Mozart, het requiem van Luigi Cherubini en de Carmina Burana gezongen. Zingen vind ik fantastisch.
    voorjaarsconcert
    Foto: Tobias Putman
  • Ik heb mijn studiekeuze gemaakt
    Na een flinke zoektocht ben ik eindelijk ingeschreven voor een opleiding tot Leraar Nederlands!
  • Ik houd mijn dagboek bij
    Sinds 25 november jongstleden krijg ik het voor elkaar om mijn dagboek relatief regelmatig bij te houden. Het maakt me bewuster van alle leuke dingen die ik doe.
  • Ik weet hoe het is om verliefd te zijn
    Zie foto. Het is mijn bereleuke vriendje sinds 1 mei 2012. Na ons eerste afspraakje kon ik pas om vijf uur ’s ochtends slapen, zo verliefd was ik.

    DSCF4083

    verliefd dus

  • Ik heb wiskunde laten vallen
    Na jaren dyscalculie-drama eindelijk van wiskunde af! Je hebt het helemaaaaaaaal niet nodig om gelukkig te worden!
  • Ik heb mooie reizen gemaakt
    Ik ben op heel mooie plaatsen geweest samen met mijn ouders en zus en heb een aantal geweldige vakanties beleefd met mijn vriend. Van Florence tot Ameland, ik vond het allemaal geweldig (behalve het eindeloze wandelen in de bergen. En toch vind ik wandelen jaren later ook heerlijk om te doen!)
  • Ik ben gelukkig
    :)

Wat staat er op jouw omgekeerde bucketlist? 

9 thoughts on “Mijn omgekeerde bucketlist: wat ik allemaal bereikt heb

  1. Wow, wat is dit een leuke post! Tof dat je een omgekeerde bucket list hebt gemaakt. Is dat eigenlijk niet veel waardevoller? Ik vind het heel erg mooi van je. Je mag trots zijn op jezelf! Niet alleen voor je omgekeerde bucketlist, maar ook voor alles wat erop staat! Hah, je hebt me laten glimlachen vandaag! Daar hou ik van. Dank je wel!

    • Bedankt voor je reactie! Wat leuk dat ik je hiermee heb laten glimlachen! Ik vind zoiets inderdaad veel waardevoller dan wat je nog wílt doen :) en inderdaad, ik ben er heel trots op!

  2. Whahaha, en dan die smiley op het laatst. Super grappig! Maar nu begrijp ik dus wat je vanochtend zei toen ik in de trein zat! En een super goed idee. Want het verzamelen van de zin om de dingen te doen die je nog wil doen, kan je heel goed halen bij de dingen die je al hebt gedaan. (God wat een zin. Volgens mij zo krom als een banaan. Maar maakt niet uit, je weet wel wat ik bedoel.) Een mooie lijst! Ik wist alle punten al wel een beetje. Alleen wist ik even niet (meer?) dat jij ook dyscalculie hebt! Bondgenootschap, muhaha. Wel erg fijn dat je het hebt kunnen laten vallen. Ik begrijp precies hoe opgelucht jij je moet voelen. =3

  3. Ah heel erg leuk! Dat je geen wiskunde nodig hebt om gelukkig te zijn weet ik maar als te goed. Het is ook de voornaamste reden dat ik met m’n huidige opleiding ga stoppen! Wiskunde en ik… het gaat gewoon niet samen. M’n grootste omgekeerde bucketlist punt van dit jaar was stoppen bij m’n vorige werk. Vreselijke bazin die mensen absurd slecht behandelt en ze zelfs pest. Nu heb ik nieuw werk gevonden en voel ik me als een vis in het water. Het was even spannend, maar het is een van de beste risico’s/beslissingen die ik in tijden heb genomen!

Reageer

