Kleurplaat

Zo simpel als het was
ik was nog maar vier jaar
Mama kon alles, was dapper en sterk
ik kon nog geen veters strikken
geen boterhammen smeren
niet binnen de lijntjes kleuren

Zo moeilijk is het nu
ik ben al zestien jaar
Kan alles, ben dapper en sterk
ik kan veters strikken
boterhammen smeren
maar kleur nu binnen de lijntjes

en eigenlijk is dat jammer
want wanneer je opgroeit,
stiekem,
raak je beetje bij beetje je vrijheid kwijt
alles moet maar binnen de lijntjes
maar we moeten wel massaal ‘out of the box’ denken
doe maar niet al te sentimenteel
maar uit vooral je gevoelens, dat is gezond
doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg
maar gewoon is te gewoontjes

Weet je wat, we moeten met zijn allen weer kleurplaten inkleuren
Kijken of dat gevoel
dat we vroeger hadden
weer terugkomt
en we met ons huidige verstand
het vrije leven kunnen leiden
zoals alleen een kind dat nog kan

4 thoughts on “Kleurplaat

  1. Ik hou van je gedachtegangen! (heb ook net je stukje over social media gelezen)
    Misschien nog een toevoeging: “als je geen lijnen hebt, kan je er ook niet binnen / buiten kleuren!”

Reageer

