De lolly

Ik ben laatst samen met mijn moeder op vakantie geweest. We hebben 10 dagen min of meer rondgetrokken. Op de allereerste camping waar we stonden waren we echter een aantal spullen vergeten. Die haalden we dus op de terugweg op. Dit leverde een grappige ervaring op. Dit is het verhaal:

Het jongetje dat zijn lolly kwijt was

Op de terugweg van hun vakantie in Frankrijk besloten Anieke en haar moeder om de vergeten spullen te gaan ophalen. Ze hadden al met de eigenares van de camping gebeld en die had de spullen voor hen bewaard.
Ze stapten uit de auto en liepen naar het huis van de eigenares. Daar stond een klein jongetje, van een jaar of drie.

‘Ik wil mijn lolly!’ zei hij, met een beteuterde blik in zijn ogen.
‘Waar is je lolly dan?’ vroeg de eigenares.
‘Ik wil mijn lolly!’ zei het jongetje nog een keer.
‘Ja maar waar is die dan?’
‘Hij zit daarin’ zei het jongetje, wijzend met zijn kleine vingertje naar de hond van de eigenares.
‘Heeft Senna je lolly opgegeten?’ vroeg de vrouw.
Het jongetje knikte. ‘Ik wil mijn lolly!’
‘Maar die kan ik er toch niet uithalen?’
‘Jawel.’ zei het jongetje.
‘Maar hoe dan?’
‘Nou gewoon, trekken.’

2 thoughts on “De lolly

Reageer

