Het nut van een herindeling

Momenteel loop ik stage bij de biologische winkel in ons dorp. Ik vind  het erg leuk en mag allerlei interessante klusjes opknappen.
Zo mocht ik afgelopen middag het schap met de soepen herindelen. Eerst alles eruit, dan alles erin. De fabrikant had een leuke indeling gemaakt die veel beter in het schap zou moeten passen dan de huidige indeling.

Met het “ontwerp” in mijn hand, een winkelkarretje en een emmertje sop stond ik voor de potten, zakjes en blikken soep. Van boven naar beneden dan maar. Ik deed keurig alle soep-achtige artikelen van de bovenste plank in het winkelkarretje en maakte hier en daar wat schoon. De bouillonblokjes van de plank eronder zette ik op de bovenste plank, want ja: Dat moest nou eenmaal van degene die zijn architectenbrein op het soepschap had losgelaten!

Naarmate de tijd vorderde werd het schap steeds leger en mijn winkelkarretje steeds voller. Dit kon de bedoeling toch niet zijn? Mijn collega Paul kwam zo nu en dan kijken of het goed ging. Hij zei dat als ik maar gewoon door zou gaan het probleem zich vanzelf op zou lossen.

Toen ik eindelijk – na een uur en een kwartier –  alle artikelen van de tekening in het schap had verwerkt, keek ik met opgetrokken wenkbrauw naar mijn winkelkarretje, nog steeds deels gevuld. Het schap was echter vol.

“Paul,” zei ik, “ik ben van mening dat die herindeling niet beter past dan de vorige…”
Paul kwam naar mij toe, keek van het schap naar het karretje en zei: “Nee, ik denk dat je gelijk hebt.”

Zucht.

One thought on “Het nut van een herindeling

  1. Deze ontwerper denkt wellicht verder dan soep in een schap.
    Goed voor de werkgelegenheid! Of misschien ook bezigheids-therapie?

Reageer

