Heel logisch. Voor mij althans…

Degenen die vaker op mijn blog komen kijken, zijn natuurlijk voornamelijk gedichten van mij gewend. Maar laat ik het eens anders doen. Column-achtig. Dat ik mijn gedachten eens letterlijk beschrijf in plaats van dat ik ze in dichtregels verwerk.

Ik denk dat ik genoeg nadenk om over te schrijven. Mijn gedachten gaan altijd maar door en ik trek conclusies die niemand anders ooit zou kunnen bedenken, maar voor mij heel logisch lijken.
Neem bijvoorbeeld een fragment van een gedachte uit mijn wat vroegere jeugd, waarin zo’n merkwaardige conclusie tot uiting komt. Wat ik ooit dacht was namelijk:

“Als blauw met rood paars maakt, dan maakt de toon f met de toon d een e.”

Ik geloofde mezelf meteen en besloot om voor de piano te gaan zitten om het uit te testen. De hele tijd, om en om, drukte ik de toetsen in. Maar nee hoor, d+f is geen e… Ik kan me herinneren dat ik nogal verontwaardigd was. In theorie was het natuurlijk mogelijk, vond ik. Toen ik erachter kwam dat het in praktijk niet zo succesvol bleek te zijn, zag ik de Nobelprijs aan mijn neus voorbij gaan.

Tsja.

Reageer

