Binnen de lijntjes

Het begint al op vroege leeftijd
in de kleuterklas
wat goed, je kleurt binnen de lijntjes!
totdat er geen kras meer buiten valt.
Wanneer het schrijven begint
bibberend en groot
de a, de e en de o er mooi binnen
de g, de j en de q mogen eronder.
En dan, op de weg
witte lijnen op het asfalt
blijf er tussen, dan is het veilig
gewoon met de stroom mee.
Vooral niet je eigen gang gaan
doe maar zoals iedereen doet
blijf binnen de lijntjes
daartussen word je “normaal” genoemd.

Een gedicht over mijn ergernis dat wanneer je “anders” bent, mensen het soms niet eens waarderen dat je jezelf durft te zijn.

3 thoughts on “Binnen de lijntjes

    • Tsja, ik vind persoonlijk dat er teveel ongeschreven regels zijn over hoe iemand in elkaar zou moeten zitten en er uit zou moeten zien. (Maar ik ga beslist niet buiten de lijntjes in de zin van criminele activiteiten ofzo ;)) Als ik zin heb om groen met paars aan te trekken doe ik dat lekker, zo bedoel ik het ongeveer.
      Bedankt voor je reactie!

  1. Jezelf durven zijn, je kop boven het maaiveld steken, je visie vasthouden terwijl heel de goegemeente er anders over denkt. Binnen de lijntjes… Ja in het verkeer. Toch rijd ik ook wel eens de andere kant op of tegen het verkeer in of kies een afslag die er niet is. Dat moet je vaak genoeg doen en de afslag komt er…
    Kleuren binnen de lijntjes, ja met een andere kleur!

Reageer

