Mug

Hé, ik zie een lichtje
daar wil ik heel graag heen.
Zoem, zoem doen mijn vleugels
naar het lichtje, zo sereen.

Het lichtje wordt steeds groter
ik ben er bijna, kijk!
Het donker achterlatend
‘k wil licht in mijn bereik.

Plots voel ik een klap
verder kan ik niet.
Ik blijf het maar proberen
maar wat een groot verdriet.

Het lichtje dat is binnen
binnen achter glas.
En ik ben eenzaam buiten
en wou dat ‘k vuurvlieg was.

Toen ik gisteravond mijn huiswerk zat te maken vloog er steeds een mug tegen het raam aan, en daar heb ik dit gedichtje bij verzonnen.

09/09/2010

Reageer

